یار بد آموز

مدونة الشاعرجاسم ثعلبی (الحسّانی) فی اللغه العربیه و الفارسیه

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

در این دنیایِ پهناور ، همش در غصه می سوزم

زخمی در دلم پر خون ،  از آن یارِ بد آمـــوزم

***

نه یارِ با صفا دارم ، نه قلبم راحت از دردش

هزاران وصله با آهم ، سرِ تنهایی مــی دوزم

***

زمانه مشعلش روشن ، به من آموخـــت دودش را

کشیدم دردِ بدبختی ، به عادت شد شب و روزم

***

تک و بی کس در این  محفل ، سرودِ شادی می خواندم

حسود از هر طرف جنبید ، و من بیهوده دلــــسوزم

***

دلم ترسید از آن ابرِ ،  سیاه ِ خیلی وحشتـــناک

ولیکن بارشش زیباست ، به زیباییش مغروضم

***

به هر کس درد دل کردم ، مرا با آتشش سوزاند

ترحّم نیست بر قلبم ، تو شادی ها و بـــه روزم

***

حقیقت مستِ دانایی ، شگفتی آفـــــــــــرید در دل

صد آوایی از آن پیچید ، بدین آوا شب افروزم

***

مرا در کنج خود بگذار ، تو ای یار هزار دردی

مکانِ زیستن با تو ، ندارد عقـــــــــــــلِ فیروزم

***

جاسم ثعلبی (حسّانی) 22/08/1391

 





:: برچسب‌ها:
یار بد آموز ,
:: بازدید از این مطلب : 1806
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : جاسم ثعلبی (حسانی )
ت : یک شنبه 21 آبان 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی